شرکت بازرگانی بهیاد تجارت پارس

قیمت روز ماش سبز | بازرگانی بهیاد تجارت

قیمت روز ماش سبز | بازرگانی بهیاد تجارت

قیمت روز ماش سبز در بازار امروز چقدر است؟ بهترین نوع ماش متعلق به کجاست؟ چه تفاوتی میان ماش ایرانی و خارجی وجود دارد؟ شرکت های عمده پخش و توزیع ماش را بشناسید!

خرید و فروش ماش

ماش سبز سرشار از مواد مغذی می باشد به همین دلیل در بین حبوبات جایگاه خاصی دارد. ماش یکی از حبوباتی است که اکثراً در مناطق گرمسیر تولید می شود. در ایران استان خوزستان بیشترین میزان ماش را تولید می کند. شهرستان های دزفول، شوشتر و شوش به عنوان تولید کننده های اصلی این محصول در کشور به شمار می آیند.

در سال 1400، چهارده هزار و سیصد تن ماش در سطح مزارع استان خوزستان تولید شده است. برداشت ماش به صورت دستی، صنعتی و کمباین از اوائل مهر ماه آغاز می شود. با توجه به اینکه سطح زیر کشت ماش در استان ۱۳ هزار هکتار است متوسط برداشت ماش در هر هکتار یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است.

انواع ماش کشت شده در استان خوزستان معمولا به دو نوع ماش ریز یا عمرانی و ماش درشت یا هندی تقسیم می شود. به دلیل تولید بالای ماش در استان خوزستان معمو.لا مقدار از تولید داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد.

انواع ماش موجود در بازار

1- ماش ایرانی

ماش گیاهی بومی هندوستان است امادر نقاط دیگر جهان مانند ایران نیز کشت می‌شود. این محصول یکی از حبوباتی است که اکثراً در مناطق گرمسیر تولید می شود. ماش ایرانی به صورت بوجاری در بازار عرضه می‌شود شود و علت آن هم نبود دستگاه‌های سورت کردن این محصول است.

2- ماش خارجی

ماش خارجی عمدتاً از کشورهای ازبکستان، آرژانتین، استرالیا و میانمار وارد کشور می‌شود. ویژگی بارز ماش خارجی نسبت به ماش داخلی پزا بودن آن است. به طور کلی دانه های آن درشت تر و یکدست تر هستند و ظاهر بهتری نسبت به نمونه ایرانی آن دارد.

قیمت روز ماش سبز

برای خرید ماش به قیمت روز و عمده می توانید از طریق شرکت ها و مراکز معتبر تامین و فروش حبوبات اقدام کنید. یکی از شرکت های بسیار فعال و معتبر شرکت بازرگانی بهیاد تجارت ، می باشد. که تمام محصولات خود را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

تفاوت ماش ایرانی و خارجی

ماش خارجی عمدتاً از کشورهای ازبکستان، آرژانتین، استرالیا و میانمار وارد کشور می‌شوند مزیت اصلی که این محصول نسبت به نمونه داخلی این است که دانه‌های ماش خارجی کاملاً پزا هستند و در کل دانه های آن درشت تر و یکدست تر هستند و ظاهر بهتری نسبت به نمونه ایرانی آن دارند و به صورت کاملا سورت شده و بدون گل و سنگ در بازار عرضه می شود.

ماش از نظر سایز بندی دانه

این محصول به دو دسته ریز و درشت تقسیم می شود:

1- ماش ریز همان ماش عمرانی است.

2- ماش درشت: این نوع ماش به ماش بذر هندی معروف است.

ماش سبز ایرانی

ارقام مختلف ماش

ارقام مختلف ماش که تولید می شود به این صورت است:

1- ماش سبز : تولید هندوستان است که از کلسترول بسیار پایینی برخوردار است .

2- ماش قرمز : گونه ای از لوبیای ریز است .

3- ماش سیاه : این نوع ماش بومی هندوستان است و از حبوبات بسیار ارزشمند به شمار می آید .

خرید ماش بوجاری یا دست چین ؟

ماش ایرانی به صورت بوجاری در بازار عرضه می‌شود شود. دلیل آن نیز به نبود دستگاه‌های سورت کردن این محصول باز می گردد. لذا در هنگام خرید باید این امر مد نظر باشد، دانه های شکسته، گل و سنگ و دانه های نپز نیز ممکن است در آن مشاهده شود.

پخش عمده ماش ایرانی

بازرگانی بهیاد تجارت پارس با پخش عمده ماش با کیفیت در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. شما عزیزان می توانید همه روزه جهت ثبت سفارش ماش با کیفیت و بارگیری و ارسال سریع  با شماره های درج شده در سایت با مشاوران ما در بخش فروش در ارتباط باشید. جهت اطلاع از قیمت روز ماش سبز با ما در تماس باشید.

شبکه های اجتماعی ما

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت روزانه این محصول و سایر محصولات به تلگرام بازرگانی بهیاد تجارت مراجعه نمائید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.