شرکت بازرگانی بهیاد تجارت پارس

قیمت روز ماش سبز ایرانی

قیمت روز ماش سبز ایرانی

قیمت روز ماش سبز ایرانی چقدر است؟ بهترین نوع ماش متعلق به کجاست؟ از خواص ماش برای سلامتی انسان چه می دانید؟

خرید ماش ایرانی

ماش گیاهی بومی هندوستان است امادر نقاط دیگر جهان مانند ایران نیز کشت می‌شود.

در ایران این گیاه پس از برداشت جو یا گندم کاشت می شود. در فصل پاییز زمانی که دانه‌های آن سفت و غلاف‌های آن زرد یا سیاه شد، در چند نوبت محصول آن برداشت می‌شود.

نام انگلیسی ماش از لغتی هندی به معنی «دانه سبز» مشتق شده‌ و در چین به سویای سبز معروف است.

این محصول یکی از حبوباتی است که اکثراً در مناطق گرمسیر تولید می شود. در ایران استان خوزستان بیشترین میزان ماش را تولید می کند.شهرستان های دزفول ، شوشتر و شوش به عنوان تولید کننده های اصلی این محصول در کشور به شمار می آیند.

انواع ماش موجود در بازار

ماش به دو دسته ریز و درشت تقسیم می شود:

1- ماش ریز همان ماش عمرانی است.

2- ماش درشت: این نوع ماش به ماش بذر هندی معروف است.

قیمت روز و عمده

برای خرید ماش به قیمت روز و عمده می توانید از طریق شرکت ها و مراکز معتبر تامین و فروش حبوبات اقدام کنید. یکی از شرکت های بسیار فعال و معتبر شرکت بازرگانی بهیاد تجارت پارس ، می باشد. که تمام محصولات خود را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

قیمت روز ماش سبز ایرانی

تفاوت ماش ایرانی و خارجی

ماش خارجی عمدتاً از کشورهای ازبکستان، آرژانتین، استرالیا و میانمار وارد کشور می‌شوند مزیت اصلی که ماش خارجی نسبت به ماش داخلی دارد این است که دانه‌های ماش خارجی کاملاً پزا هستند و در کل دانه های آن درشت تر و یکدست تر هستند و ظاهر بهتری نسبت به نمونه ایرانی آن دارند و به صورت کاملا سورت شده و بدون گل و سنگ در بازار عرضه می شود.

قیمت روز ماش شرکت بهیاد تجارت

خواص ماش برای سلامتی

1-کلسترول
اگر میزان کلسترول خونتان بالا است استفاده از ماش را به شما توصیه می‌کنیم. دانه‌های ماش دارای کلسترول پایین و مقدار زیادی فیبر رژیمی محلول هستند.
2-سرطان سینه
ماش و دیگر حبوبات ماده‌ای به نام مهار‌کننده پروتئاز دارند که می‌تواند در برابر سرطان سینه اثر محافظ داشته باشد. مهار‌کننده پروتئاز تقسیم سلول‌های سرطانی را کند کرده و به این ترتیب از تشکیل تومور جلوگیری می‌کند.
3-دیابت
ماش از جمله حبوباتی است که دارای شاخص قند پایینی است و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.
4-پروتئین
ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند. ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و دارای تقریبا 3/16 گرم پروتئین در هر پیمانه است. حبوبات در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران هستند.

شبکه های اجتماعی ما

جهت اطلاع از قیمت روزانه این محصول و سایر محصولات به تلگرام بازرگانی بهیاد تجارت مراجعه نمائید و با کارشناسان فروش ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.

قیمت روز ماش سبز ایرانی


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.